Vitalitás és női ciklus - Arthavaprash - Ájurvédikus táplálkozási elixír

Vitalitás és női ciklus - Arthavaprash - Ájurvédikus táplálkozási elixír
Gyártó: Everest Ayurveda
Kiszerelés: 200 g dzsem
Termékazonosító: 7128
Ár:
Ár:2,950 Ft

A termékről

 
Vitalitás és női ciklus - Arthavaprash -

Ájurvédikus táplálkozási elixír - étrend kiegészítő

- Asparagus racemosus kedvezően befolyásolja a nők reprodukciós rendszerét
Optimalizálja a hormonális egyensúlyt és a menstruációs ciklust
Hozzájárul a nyugodt menstruációhoz és tüneteihez
Idegesség és zaklatottság esetén harmonizálja a pszichikai állapotot
- Withania somnifera hozzájárul a kellemes lelki állapothoz
- Tribulus terrestris támogatja a húgyrendszer normális működését
- Emblica officinalis jótékonyan hat az emésztő traktusra és az immunrendszerre
 

Az Arthavaprash táplálkozási gyógynövény dzsem a hormonális egyensúly és a női reprodukciós rendszer optimális működésére.

Ennek a szövetnek a meghibásodását a pszichoszomatikus diszharmónia okozza.
Megnyilvánulási formája

feszültség, idegesség, ingerlékenység, bizonytalanság, émelygés, fájdalmas mestruáció, meddőség, frigiditás, csökkent immunitás, hüvelyi folyás, méh ciszták, fibróza és egyéb nőgyógyászati problémák.

  • Összetétel:

    emblica officinalis,
    asparagus racemosus,
    withania somnifera,
    tribulus terrestris,
    apium graveolens (gumó),
    cinnamomum zeylanicum,
    curcuma longa,
    foeniculum vulgare,
    piper longum,
    ghee (tisztított vaj), pálmaszirup

    Súly: 200 g gyógynövény dzsem

    Ajánlott adagolás:
    2 – 3 teáskanál (5g/kanál) magában fogyasztva, vagy langyos tejjel, ill. vízzel leöblítve.
    Ital készítéséhez keverjen el 1 teáskanál készítményt 250 ml meleg vízben.

    Gyógynövény tartalmú étrendkiegészítő. Tartsa távol a gyerekektől!
    Tárolja száraz helyen 25°C alatt! Ne lépje túl a javasolt adagolást!
    Nem helyettesíti a változatos étrendet.
    Nem alkalmas gyermekek, terhes és szoptató nők számára.

    Származási hely: India
     Forrás : Everest Herba
     
    A táplálkozási elixírek:

    Az ájurvéda gyógyászat az emberi szervezet hét testszövetét különbözteti meg (dhatus), melyek építő és funkcionális elemei a fizikai testnek. Ezek optimális működése a mindennapi étel minőségétől és a megfelelő életviteltől függ.

    Az életünk alatt a hét testszövet állandó táplálása és felújítása az emésztésen keresztül történik. Ezek táplálkozási ciklusa öt nap, és a következő sorrendben történik: vérplazma (rasa), vér (rakta), izomzat (mamsa), zsír (meda), csontok (asthi), idegrendszer (madzsdzsá), szaporító szervek eszenciája (sukra/arthava). Az emberi szervezet olyan mint egy gyártósor, amely feldolgozza a kintről érkező táplálékot, és olyan módon változtatja meg, hogy felhasználható legyen a testszövetek építésénél és a szervezet regenerációjánál. Ezért az egész szervezet vitalitása és egészsége teljes mértékben a helyes emésztéstől és az elfogyasztott tápanyagok helyes felszívódásától függ, amelyek a metabolizmus végső fázisában a hét testszövet (dhatus) regenerációjára és felújítására szolgálnak.
     

Az ájurvéda gyógyászat eredete

Az ájurvéda szószrint fordítása "tudomány az életről", az egészséges életmód elveiről alkotott legősibb hoisztikus orvosi rendszert képviseli. Ennek a tanításnak az eredete az ókori indiai szent könyvek (Védák) keletkezésének idejére esik, melyek megvilágosodott bölcsek belső felismerései eredményeként születtek (Rishi). Az első és mindmáig legjelentősebb írás az ájurvédikus gyógyászatról (Charaka Samhita) időszámításunk előtt kb. ezer évvel jelent meg. i.e. 500 és i.sz. 500 közötti időszakban az ájurvédikus gyógyászat alapelvei elterjedtek a világ más akkor ismert szelgleteiben is (Kina, Tibet, Perzsia, Arábia, Egyiptom, Görögország és Róma) ahol összkeverededtek az ottani helyi szokásokkal és kulturális hagyományokkal. Ezen az univerzális alapon keletkeztek aztán a különböző iskolák és természetes orvoslási rendszerek. Az ájurvédát ezért "Minden Gyógyítás Anyjának" nevezik.
 
Alapelvekés a három gúna

A lélek vagy az átman a Brahman-nak a fizikai testben. A test valódi célja megjelenítewni a vlóságotés a lélek belső fényét. Amennyiben a test egészséges és erős, az ember képes jobban érzékelni a lélek bölcsességét s belső vezetését. A lélek az élet lényege és igazi forrása a gyógyulásunknak. MIndegyikünk életében eljön az idő, amikor rádöbbenünk, hogy nem csak azok vagyunk, amit gondolunk, látunk vagy érzékelünk az érzékszerveinkkel, hanem lélek vagyunk, amely lakója a testnek és tudatos figyelője az élet eseményeinek. Amint a lélek elhagyja a testet, a fizikai létezés megszűnik és visszatér a természet öt elemébe.
Az ájurvéda alapjai a sánkhaj filozófiai rendszeréből indulnak ki, melyet Kapila, a nagy bölcs alapított. Az ókori indiai látnokok az élet mindenkori létezése mögött két alapelvet vettek észre: a lélek férfi erejét, vagy a lélek tiszta tudatát (Purusha) és a természet női erejét vagy az anyag alkotói energiáját (Prakrti). Ennek a két elvnek az összekapcsolódásából keletkezik maga a teremtmény individuális tudattal, gondolkodással és egyéniséggel. A természet női elve három kozmikus minőségből (gun) tevődik össze: szattvábólo, radzsaszból és tamaszból, melyek a finom energiákat képviselik, amik a lelki erőt, azaz a tudatot hozzákötik az anyagi létezés külső formájához.
 
A természet öt eleme és a három dósa:

A három kozmikus kvalitásból (Gun) kiemelkedett a természet öt eleme: éter, levegő, tűz, víz, és a föld - melyek az emberi testben egyedileg tevődnek össze és eztán jelennek meg a három biológiai alapelvben (dósa) - a vatába, a pittában és a kaphában (a tibeti értelmezés szerint : szél, epe és váladék). Minden ember ezen dósák egyedi arányaivel születik, melyek egyedi genetikus kódot képeznek, amelyek résztvesznek pszichoszomatikus jellegünk kialakulásában. Az élet folyamán ez az arány különböző okok miatt eltérhet (vikrti) az eredeti születési állapottól (prakrti), ami később tükröződik a lelki kondicióban és a fizikai test egészségében. A szellemi tudat, gondolatok, érzések, érzelmek, emberi kapcsolatok, étkezés, napi ritumus, életvitel, évszak és környezet, amiben mozgunk - ezek mind befolyásolják ezen elemek egyensúlyát vagy kiegyenlitetlenségét. Az életnek ezt a három alapelvét nem tekinthetüjk különállónak és függetlennek. Ezek funkciói összekapcsolódnak és kölcsönösen kiegészítődnek. Minden dósa helyének és működésének az ismerete lehetővé teszi, hogy helyesen ismerjük fel változatos kapcsolódási sorrendben való megjelenésüket, melyek a leggyakoribb pszichoszomatikus típusok.
 
Alapjellleg típusok.

A három alapjelleg típusának: a vatának, a pittának és a kaphának hét további kombinált változata létezik: (vata-pitta, pitta-vata, vata-kapha, kapha-vata, pitta-kapha, kapha-pitta, vata-pitta-kapha) Ha nagy többségben a pitta jelleg dominál, akkor pitta típus vagyunk. Ha viszont például képesek vagyunk egyenlő arányban azonosult a vatával és pittával isk, akkor kombinált vata-pitta típus vagyunk. Ennek ellenére a kombinál típusok esetében mindig dominánsabb az egyik jelleg, mint a másik. A kiegyensúlyozott vata-pitta-kapha típus nagyon ritka kivétel. Ha például annak embernek az esetében, aki jellegzetes vata típus, megjelenik egy betegség, ez többnyire annak köszönhető, hogy az ő váta dósája jelentősen megemelkedett. A három dósa bármelyikének többlet jelenléte pszichikai kiegyensúlyozatlanságban és egyes szervek ehlytelen működésében mutatkozik meg. A mi feledatunk tehát visszaállítani ezt az életerőt az eredeti egyensúlyba. Ezeknek apszchoszomatikus elveknek a megértése kulcs aze gészséges kiegyensúlyozott életmódhoz. Amennyiben a htásuknakés működéséüknek jobban tudatában vagyunk, képesek leszünk elébe menni olyan szokásoknak és sztereotípiáknak, melyek később különböző betegségek jegyeiként jelenhetnek meg.
 
Ájurvédikus gyógyászat:

Az Ájurvéda a gyógyászat holisztikus és egyszerű formáját képviseli azzal a céllal, hogy jobban megértsük önmagunkat. Igyekszik a rpbléma gyökeréhez hatolni és felfedni a betegség valós okát, legyen az helytelen táplálkozás, szokások, örökletes terhek, negatív gondolkodás vagy érzelmi illetve energetikai kiegyenlítettlenség. Így betekintést enged szélesebb kapcsolatokba és összefüggésekben, melyek alakítják és befolyásolják a lelki és fizikai állapotunkat. Az Ájurvéda gyakorlat mindenekeklőtt a tudatos megelőzésre és egészséges életmódra apellál, mert a betegséget mindig könnyebb kezdeti stádiumban gyógyítani,k mint előrehaladott állapotban, amikori is már az esetek többségében megtörtént a testszövetek károsodása. A betegségek 70 %-ban az ok a helytelen életvitel. Ezért az Ájurvéda terápia sikere főként ahelyes táplálkozáson alapszik és azon, hogy hajlnadóak vagyunk mindennapi életünkben változtatni néhány korábbi szokásunkon és sztereotípián, melyet sokszor állnak egészsügyi problémáink gyökerénél. A helyes hozzáállás, a kemény akarat és az elhivatottság az irányba, hogy megoldjuk egészségügyi problémáinkat, mindig a siker kezdetét jelenti.
 
Az ájurvéda féle hozzáállás

Az Ájurvéda az embert a test, a lélek, a tudat és az életvitel megoszthatatlan és kölcsönösen összefonódott komplexusának tekinti. Nem a betegségek szimptomatikus megjelenésére irányul, hanem mindenekelőtt az okokra, melyek minden betegség előtt megjelennek. A szimptómát csupánfigyelmeztetésként értelmezi, hogy a szervezetben nincs valami  rendjén és meélyebb szinten szükséges a korrekció. Igyekszik ily módon az egészséges életvitel elveivel összhangban visszaállítani a természetes hamóniát az emberi szervezetben, amely t esti és szellemi egészségben mutatkozik meg. a mindenapos sztereotípiákon való változtatással, a ehelyes táplálkzással és a gyógynövények rendszeres hasnálatával sikerresen távolíthatóak a legkülönfélébb egészségügyi panaszok és tartós betegségek, mint pl. bőrbetegségek, légzőszervi betegségek, emésztési zavarok, migrén, elhízás, vérkeingéssel kapcsolatos panaszok, nőgyógyászati problémák, gerinc bántalmak, ízületi és izom betegségek, álmatlanság, fáradság, stressz stb.
 
A betegség oka

Az egészség az egész szervezet harmonikus műköüdésének optimális állapota. A három élettani elv (váta, pitta, kapha) közötti egyensúlyt képviseli a testi funkciókkal, az érzékszervekkel, a gondolkodással és a szellemi tudatossággal. Minden embernek megadatik a józanész, amivel meg tudja különböztetni a jót a rossztól, az egészségest a  károstól. Az emberi szervezet maga szolgáltatja jelek formájában az összeges szükséges választ, amire az ember vagy hallgat, vagy nem. Minden érzelm biokémiai válasz egy adott problémára, mely a felszín alatt mélyebben van elrejtve. Az áltlagember viselkedését és cselekedeteit a vágyak és a kívánságok határozzák meg, melyeknek helyük az elmében van. Az elme képes a fizikai test rovására is ragaszkodni a vágyak és a kívánaságok kielégítéséhez. Az elme így gyakran szó szerint kihasználja a testet e kívánságok elérése érdekében. Ezért a betegségek nagy része, mielőtt a fizikai test szintjén megjelnne, legelőször a nyugtalan, rendezetlen és fegyelmezetlen elmében jelenik meg, amely tele van a legkülönbözőbb kivánságokkal. A vágy ezért a tudatlanság lényege, amelyben megújik a szenvedés, a betegség  sé a fájdalom. Ez az elsődleges betegségimpulzus aztán fizikai szinten is megnyilvánul a váta, pitta, kapha elvek egyikének felhalmazódása miatt az emésztőrendszer bionyos részén. Ezután következik be a hét testszövet (dhátu) táplálásának és regenerációjának meghibásodása, és később bizonyos fontos életfunciók megzavarása. Ekkor történik meg, hogy a szervezet kibillen természetes egyensúlyából és megjelenik a betegség.

Webáruházunk oldalain található információk, illetve termékek nem helyettesíthetik a megfelelő szakember/orvos véleményét, amennyiben egészségügyi problémája van, kérjük minden esetben forduljon háziorvosához.